Case Study: Jak wykosić konkurencję w Google?

środa, 28 październik 09, 00:35

Powiem szczerze, że do dzisiaj jestem zdziwiony tym, jak łatwo jeden z Uczestników Internetowego Milionera wykosił konkurencję.

Uczestnik ten zastosował jedną banalnie prostą strategię, która uchroniła go przed katastrofą, jaka dotknęła jego branżę w 2009 roku.

Ta jedna strategia wsparta innymi działaniami sprawiła, że Uczestnik ten mimo kryzysu zatrudnił niedawno bodajże 5 handlowca - wcześniej miał 2.

Strategia ta dała mu też pierwsze miejsca w Google na większość interesujących go słów kluczowych.

Co to za strategia.

Nie uwierzysz, jakie to proste.

Uczestnik ten zaczął rozbudowywać swój serwis www według jednego, bardzo prostego, ale genialnego schematu.

W swojej domenie zaczął tworzyć podserwisy skupione wokół jednego zagadnienia, którym się zajmował.

Na każdym takim podserwisie umieszcza zdjęcia prezentujące jakąś konkretną technologię dotyczącą danego zagadnienia.

Każde takie zdjęcie i podpis pod nim to link do podstrony, która zawiera zdjęcia z realizacji (portfolio) wykonanych w tej technologii.

Każde zdjęcie z realizacji i podpis pod nim to link do podstrony, która zawiera więcej zdjęć z tej realizacji.

Wszystkie zdjęcia się podlinkowane. Wszystkie w nazwach mają słowa kluczowe dokładnie opisujące zagadnienie, technologię i Klienta. Każde zdjęcie ma podpis, który jest dokładnie opisuje zagadnienie, technologię i Klienta.

Każde zdjęcie i każdy podpis to link.

Na serwisie nie ma praktycznie żadnego kontentu poza zdjęciami i podpisami pod nimi.

Efekt?

Pierwsze miejsca lub miejsca w pierwszej 10 w Google na wiele interesujących Klienta niszowych zapytań.

A z tych niszowych zapytań przychodzą konkretne zamówienia - jedno zamówienie może opiewać nawet na kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Pomyślałbyś, że dobrze zrobione portfolio może zapewnić Ci dobrobyt nawet w czasie kryzysu?


pozdrawiam,
Piotr Majewski

P.S. Na początku 2010 ruszam z 4 edycją IM. Udział ograniczam wyłącznie do właścicieli firm. Tym razem Uczestnicy dostaną zadania do wykonania, które zwiększą jeszcze bardziej korzyści.

Komentarze (84)
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 113 czytelników