Jak podbić Link Popularity swojej strony?

niedziela, 14 październik 01, 10:27

Link Popularity to już teraz jeden z głównych czynników budujących ranking w wyszukiwarkach. Stworzyłem darmowy program, który podbije Link Popularity Twojej strony.

Link Popularity (liczba stron, które posiadają odsyłacze kierujące do Twojej strony) to już teraz jeden z głównych czynników budujących ranking w wyszukiwarkach, a w niedalekiej przyszłości najprawdopodobniej będzie to główny czynnik.

Już dzisiaj taki gigant jak Google i pretendujący do tego miana NetSprint opierają swój ranking przede wszystkim na Link Popularity. Już dzisiaj AltaVista i Onet.pl wykorzystują Link Popularity w budowaniu rankingu.

Stworzyłem program, który podbije Link Popularity Twojej strony. Stworzyłem program, z którego każdy może skorzystać za darmo.

Możliwe, że czytałeś o tym, że wymiana artykułów to najlepsza metoda darmowej autopromocji, to najlepsza metoda budowania swojej opiniotwórczości. Mało kto wie, że to również jedna z najlepszych metod zwiększania Link Popularity.

W przypadku wartościowych informacji rezultaty tego typu promocji są zawsze bardzo dobre, ale nadal wymaga to poświęcenia naszego cennego czasu. Stworzyłem program, który Ci trochę pomoże, który pozwala pasywnie lub aktywnie budować swoje Link Poplarity.

Pasywnie

Celem moich publikacji jest uczenie Ciebie i pokazanie Ci skutecznych technik marketingowych, co w rezultacie ma doprowadzić do sukcesu Twojego e-biznesu.

Dawno temu doszedłem do wniosku, że uczenie tylko w moim e-zinie czy tylko na stronach mojego serwisu bardzo zawęża możliwości tej edukacji, jest więc sprzeczne z moim celem.

Postanowiłem udostępniać za darmo moje (darmowe) artykuły wszystkim serwisom i czasopismom, które chcą je wykorzystać i w ten sposób dodać następny wartościowy element do swoich publikacji.

Postanowiłem robić to za darmo, bo wierzę w zasadę: "najpierw daj, aby potem otrzymać". Daję za darmo, ale wymagam notki autopromocyjnej pod każdym przedrukowanym tekstem. Na zachodzie nazywa się to "resource box". Notka ta tłumaczy kim jestem i podaje adres mojego serwisu.

Serwisy, które przedrukowują moje materiały, zyskują wartościowe informacje, nie tracąc przy tym pieniędzy i, co ważniejsze, własnych odwiedzających. Daję artykuły za darmo, otrzymuję nowych subskrybentów.

Błędem jest twierdzenie, że notka informująca o konkurencyjnym serwisie zabierze moich czytelników. Wręcz przeciwnie. Jeśli udostępnię wartościowy materiał moim czytelnikom i pozwolę na autopromocję jego autora, to wytworzę następujące pojęcie u czytelników: "Aby dać mi wartościowy materiał nie bał się wypromować swojego konkurenta". To może się wydawać naiwne, ale w rzeczywistości jest to prawdą.

Osobiście subskrybuję kilkadziesiąt e-zinów i newsletterów, głównie anglojęzycznych, o marketingu, webdesignu i promocji w wyszkiwarkach. Ale zaczęło się od newslettera Coreya Rudl "Marketing Tips". Nigdy nie szukałem serwisów czy publikacji o marketingu. Wszystkie czasopisma, które subskrybuje poznałem po przeczytaniu artykułu ich redaktorów w innych subskrybowanych czasopismach. Im więcej subskrybuję, tym więcej nowych czasopism poznaję i NIE rezygnuję z subskrypcji czasopism, które skierowały mnie do innych. Nadal subskrybuję "Marketing Tips".

Aby pasywnie podbić swoje Link Popularity wystarczy, że przedrukujesz w swoim czasopiśmie lub serwisie jeden z moich artykułów.

UWAGA: Obecnie przedruk moich artykułów jest zabroniony. Nie zmieniłem jednak treści poniższej instrukcji (29-12-2003).

Stworzyłem stronę prezentującą serwisy, które przedrukowały moje artykuły, aby uwypuklić jakość mojego czasopisma. Taki był podstawowy cel. Ale ta strona ma jeszcze dwie funkcję.

  • Promuje bezpośrednio serwisy, które przedrukowały moje artykuły. Jeśli czytelnik uzna, że napisane przeze mnie artykuły są wartościowe w jego oczach, to naturalne jest, że serwis, który takie artykuły przedrukował musi traktować przynajmniej o tej samej tematyce, więc warto go też obejrzeć.

  • Promuje pośrednio przez zwiększenie Link Popularity. Posiadanie setek linków ze stron niezwiązanych tematycznie z Twoim serwisem niewiele Ci da (tzw. iluzoryczne Link Popularity).

    Posiadanie jednego linku więcej ze strony tematycznie bliskiej może bardzo dużo zmienić. Opisy umieszczone na stronie z serwisami, które przedrukowały moje artykuły zawierają dużo zbliżonych słów kluczowych - nie jest to tylko lista linków. Ponadto odsyłaczami do tych serwisów są ich logo, ich url i ich NAZWA. Ostatnie jest najważniejsze, gdyż nazwa może zawierać Twoje słowa kluczowe.

    Często mówiąc o Link Popularity ludzie nie wiedzą o jednym fakcie. O tzw. Treść Linku Zewnętrznego. Jeśli linkiem do Twojej strony jest Twoje słowo kluczowe, to taki odsyłacz jest kilkakrotnie ważniejszy od adresu www czy obrazka, który też jest linkiem. Systemy Link Popularity nie zliczają tylko liczby linków.

    Treść Linku Zewnętrznego jest bardzo ważna i ja Ci daję okazję wstawienia tam Twojego słowa kluczowego.

Po tym jak przedrukujesz mój artykuł, poinformuj mnie o adresie strony, na którym mogę go znaleźć, podaj mi w 20-40 słowach informację o swoim serwisie i jeśli możesz, prześlij mi logo serwisu na białym tle (najlepiej jako warstwa w pliku Photoshop/ GIMP). Wystarczy, że zrobisz to przy okazji przedruku pierwszego mojego artykułu.

Gdy potwierdzę fakt przedrukowania mojego artykułu i zapoznam się z serwisem, na podstawie notki stworzę o nim moją notkę i umieszczę wraz z logo na stronie Serwisy, które przedrukowały moje artykuły.

Po dodaniu opisu Twojego serwisu poinformuję Cię o tym. Wtedy pozostaje Ci tylko dodać tą stronę do wyszukiwarek. Sam też to robię, ale czasami nie mam po prostu na to czasu. Ja dodaję do wyszukiwarek strony, które zawierają moje artykuły - pilnuję swojego biznesu. Pracuję nad Link Popularity. Ty musisz robić to samo.

Podsumowując, jeśli chcesz w łatwy sposób zwiększyć swoje Link Popularity, wybierz z bazy moich artykułów te, które Cię interesują i zrób wszystko tak, jak opisałem wyżej.

Aktywnie

Opracowany przeze mnie program daje dwie możliwości budowania swojego Link Popularity. Pasywnie i Aktywnie. Dopiero wykorzystanie obydwu metod daje olbrzymi wzrost Link Popularity Twojej strony.

Jak działa metoda Aktywnie? Skopiuj cały tekst od początku tego artykułu do końca metody Pasywnie i podstaw wszędzie tam, gdzie mówi się o mnie i o moim serwisie, swoje dane i linki do swoich stron. Po prostu skopiuj to co napisałem, dostosuj do swojego serwisu i umieść widocznie na swoich stronach.

Jest jeden warunek. Ten program opracowałem ja i chcę aby to uszanowano. Dlatego wymagam, aby pod skopiowanym tekstem znalazła się następująca notka:

Program opracował Piotr Majewski, <a target="_blank" ref="http://www.cneb.pl/">CzasNaE-Biznes</a>

Nie umieszczenie tej notki jest traktowane jako łamanie praw autorskich. Tylko tyle wymagam, abyś mógł wykorzystać bezpłatnie to, co stworzyłem.

Pozostaje Ci tylko wypromować ten program w dowolny sposób i czekać na (lepiej samemu znaleźć) nowe serwisy, które przedrukują Twoje artykuły. Pamiętaj żeby zrobić sobie listę adresów, gdzie znajdują się Twoje artykuły i co jakiś czas dodawać je do wyszukiwarek.

Mały problem, który się pojawia to fakt, że redaktorzy raczej Cię nie poinformują o fakcie przedrukowania następnych artykułów. Dlatego Twoim zadaniem jest śledzenie logów serwera w poszukiwaniu stron, z których przychodzą do Ciebie internauci i dodawanie ich do wcześniej stworzonej listy.

Strony tworzące Twoje Link Popularity muszą być co jakiś czas ponownie dodawane do indexu wyszukiwarki. Link Popularity liczy się ze stron, które są "podłączone" do Twojej i ZNAJDUJĄ się w bazie wyszukiwarki.

Ta metoda jest znacznie skuteczniejsza niż zwykłe proszenie o wymianę linków. Zalety to:

  • mniej pracy niż w przypadku powyższej metody,

  • linki o większej wartości z punktu widzenia wyszukiwarki,

  • dodatkowa promocja serwisu i własnej osoby na poziomie, którego same linki Ci NIGDY nie zagwarantują,

  • zdecydowanie więcej linków z każdego współpracującego serwisu - każdy artykuł to dodatkowy link.

Opracowany przeze mnie program daje Ci możliwość zwiększania Link Popularity, promocję serwisu i własnej osoby równocześnie, za darmo i przy mniejszym nakładzie pracy.

Na koniec. Nie musisz rezygnować z wymiany linków, ta metoda jest nadal bardzo skuteczna w budowaniu Link Popularity.

P.S. Możesz również wykorzystać u siebie drugą część, Aktywnie, tego programu, ale pamiętaj o notce.

Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 357 czytelników