Piotr Majewski

Piotr Majewski

Blog Piotra Majewskiego

Biuletyn CzasNaE-Biznes 2017/7


od ostatniego podsumowania minął miesiąc. W rezultacie do ew. nadrobienia masz MNÓSTWO praktycznych materiałów ;) Piotr

Nie ukrywam, że przez ten czas sporo się działo - wprowadziłem jedną dużą i sporo drobnych zmian w blogach na Ekademii, aby poprawić ich użyteczność (UX) - wszystko to wpisuje się w mój projekt 1000x10k.

Nie wiem czy też tak masz, ale takie dni jak Wszystkich Świętych i Zaduszki uświadamiają mi, że albo coś po sobie pozostawisz, albo pozostanie po Tobie tylko marmurowa płyta. Absolutne minimum (choć wcale nie łatwe) to dobre wspomnienia u bliskich, ale jak na kilkadziesiąt lat życia, to nie jest jednak jakieś duże osiągnięcie.
Oto przykłady firm, które nie zarabiają na swoim podstawowym produkcie.
Badanie profilu Klienta z pomocą Facebooka odpowiada m.in. na pytanie, czy Twoja grupa docelowa komentuje i lajkuje częściej czy rzadziej niż typowy użytkownik FB. Co z taką informacją zrobić?
Od lat mówię Klientom: nie opieraj swojego biznesu na cudzym zasięgu - YouTUBE, Facebook. Ale to jest zbyt kuszące, zbyt łatwe. No i potem są takie efekty jak kolejna afera z reklamami na YT w tym roku:
Pytanie Klienta: "Czy darmowy kurs powinien być mocno tematyczny? Mój kurs wygląda tak, że pierwsza część jest bardzo ogólna (30 stron pdf), druga - już bardziej skupiona na temacie (video i pdf), trzecia: dotyczy konkretnego problemu i ostatnia: coś powiązanego z tematem. Generalnie materiały z każdej dziedziny."
Gdy sprzedawaliśmy e-book Kod Umysłu, który miał 120 stron to cena idealna, przy której osiągaliśmy największy zysk wynosiła 57zł - czyli cena za stronę była znacznie wyższa niż w książce z tej tematyki. Jakim cudem?
Nie bój się wypełniać tych nagłówków nawet brutalnie, na żywo, bo łatwiej jest później poprawić, niż wymyślić od razu właściwą treść.
Większość przedsiębiorców zna zasadę Pareto, lub zasadę 80-20, ale ja patrzę na tę zasadę inaczej, szerzej.
Swoim Klientom od dawna przekazuję wydawałoby się kontrowersyjną zasadę: sprzedaj Klientom to czego chcą, a daj mi to, czego potrzebują.
Jaki rodzaj produktu wybrać? Na czym lepiej zarobisz? Na książce i e-booku czy na video? Jak myślisz, co gwarantuje skuteczniejszą sprzedaż?
Dobry nagłówek to nie taki, który zwraca uwagę i zapada w pamięć uwagę, ale taki który....
Zanim zaczniesz tworzyć swój produkt lub produkty i wdrażać zaawansowane techniki sprzedażowe, dobrze na początku konkretnie ustalić, co oferować potencjalnym Klientom, aby chcieli to stosunkowo chętnie kupić i (co jest równie ważne), chcieli przyjść po więcej. Niby banał, ale czy na pewno? Sprawdźmy, czy nie popełniasz błędu...
Jedną z ważniejszych i najbardziej opłacalnych strategii biznesowych jest budowania relacji z Klientami. Zanim jednak będziemy mogli to zrobić, musimy wiedzieć kim oni są.
Od dzisiaj możesz za pomocą API zmienić również status subskrybenta na KONIEC (czyli zakończenie kolejki autorespondera).
Jeżeli chcesz zbudować biznes wokół produktu, a przez biznes rozumiem to, co generuje Klientów powracających, to zawsze dostarczaj więcej niż Klienci oczekują lub się spodziewają.
Zastanów się. Co było historycznie lepszym wyborem: życie osadnicze czy koczownicze? Hodowla i uprawa czy polowanie i zbieractwo?