Sprawdź czy wiesz, na czym oni zarabiają?

poniedziałek, 30 październik 17, 12:30

Oto przykłady firm, które nie zarabiają na swoim podstawowym produkcie.

Na początek przykład restauracji McDonald’s

Kiedy w McDrive ktoś przyjeżdża i kupuje hamburgera to zostawia tam ok. 7 zł. Z tego McDonald’s ma ledwie kilkadziesiąt groszy zysku.

Przy zakupie sprzedawca zaproponuje Ci dodatkowo np. frytki albo colę w zestawie.

Jeśli weźmiesz cały zestaw, to mniej więcej podwoisz koszt zakupu, czyli przychód McDonald’s wzrośnie o 100%. Ale co się stanie z zyskiem?

Zwiększysz go nawet 10krotnie! Jakim cudem?

Zysk na hamburgerze jest tak mały, bo musiał on zapłacić za reklamę, ludzi, lokal itd. Hamburger zapłacił za pozyskanie Klienta, a frytki i cola wygenerowały zysk.

Podwajając przychód o 100%, podwajasz zysk o 1000%.

Hamburger przyciąga Klientów, frytki i cola generują zyski.

Inny przykład.

Branża komputerowa. Sprzedaż laptopów.

Jeżeli sprzedam Ci taniego laptopa za 2000 zł to marża na tym potrafi wynieść tylko 20zł. Czyli bardzo niewiele - 1%.

Jeżeli jednak skutecznie zaoferuję Ci do tego np. jakąś fajną myszkę, podkładkę czy nawet pokrowiec, które w sumie kosztują 40zł, to z tych drobiazgów mogę w sumie uzyskać… drugie 20 zł.

Czyli zwiększyłem przychód o 2% (40 zł z 2000 zł), ale mój zysk wzrósł o 100%.

Kolejnym przykładem jest Amazon.

Firma, która sama pokonała swój biznes książkowy.

Początkowo sprzedawali książki i na tym zarabiali… a właściwie tracili Puszczenie oczka. W każdym razie z książek Amazon był zawsze najbardziej znany.

Z czasem wypuścili czytnik do e-booków Kindle i ebooki. Obecnie w branży czytelniczej zarabiają właśnie na tym sprzęcie oraz dużych prowizjach z ebooków. Na książkach mają marżę od 0 do maksymalnie 30%, a na ebookach 30-70%. I tego się sprzedaje dużo więcej niż książek, czyli sami wykończyli swoją podstawową branże.

Game over

Jeśli do branży wchodzi ktoś, kto nie musi zarabiać na tym, na czym Ty zarabiasz, to jest koniec konkurencji. Trik polega na tym, żebyś to Ty zrobił ten koniec swojej konkurencji.

Jeżeli zależy Ci, żeby Klienci przychodzili do Ciebie, a konkurencję omijali szerokim łukiem, zadbaj o niewidzialne techniki sprzedaży. Gwarantuję, że to Ci się opłaci.

OK, jak to zrobić w branży trenerskiej?


Ograniczony dostęp

Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:

lub

Zaloguj się, jeśli już go masz

 

Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 340 czytelników