Piotr Majewski

Piotr Majewski

Blog Piotra Majewskiego

Sprzedaż na Ekademii od stycznia do października 2014 r.

Na wstępie dziękuję za fenomenalne komentarze do pierwszego wpisu w tej serii. Pokazują mi one, że idę w dobrym kierunku i że wiele osób czeka albo jest gotowa przyjąć pomoc. Cieszą mnie też deklaracje w komentarzach i emailach o planowanym rozpoczęciu sprzedaży na Ekademii. Piotr
Oto pierwsze z zapowiadanych podsumowań sprzedaży na Ekademii w ramach projektu: “Droga do 1000x10K”. W każdym takim podsumowaniu podam kilka konkretnych informacji o sprzedaży w danym okresie, oraz liczbę sprzedawców, którzy przekroczyli 10K zł sprzedaży.

W komentarzach do pierwszego wpisu pojawiły się fenomenalne pytania - na niektóre zamierzam szczegółowo odpowiedzieć. W międzyczasie można zapoznać się ze wstępnymi odpowiedziami, w których zawarłem już teraz sporo informacji.

Prawdę mówiąc słowo “sprzedawca” nie do końca mi pasuje. Bo osoby sprzedające na Ekademii to bardziej trenerzy i firmy szkoleniowe. Nazwałbym Was trenerami, ale to określenie nie obejmuje wydawców.

Jak więc tytułować 1 słowem osoby oferujące swoje i swoich partnerów wiedzę na Ekademii, aby było to zrozumiałe i nie sprowadzało Was do funkcji sprzedawcy?

Sprzedaż od początku: 6 834 002 PLN

od 01.01.2014 do 31.10.2014

Sprzedaż: 1 407 896 zł

53% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
35% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

W tym czasie 4 firmy sprzedawały powyżej 10 tysięcy miesięcznie (3 DUŻO powyżej), a piątej trochę zabrakło. Oczywiście firm sprzedających mniej było znacznie więcej.

styczeń 2014

Sprzedaż: 65 145 zł
37% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
16% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

luty 2014

Sprzedaż: 68 488 zł
37% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
16% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

marzec 2014

Sprzedaż: 138 517 zł
51% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
24% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

kwiecień 2014

Sprzedaż: 127 908 zł
56% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
45% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

maj 2014

Sprzedaż: 186 500 zł
47% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
31% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

czerwiec 2014

Sprzedaż: 282 976 zł
47% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
29% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

lipiec 2014

Sprzedaż: 210 095 zł
57% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
37% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

sierpień 2014

Sprzedaż: 69 084 zł
60% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
41% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

wrzesień 2014

Sprzedaż: 77 382 zł
61% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
44% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

październik 2014

Sprzedaż: 181 787 zł
69% wygenerowali zarejestrowani wcześniej użytkownicy Ekademii
51% wygenerowali powracający Klienci (względem konkretnych sprzedawców)

Z tych danych można by uznać, że jest duża sezonowość w branży szkoleń. W niektórych tematach faktycznie jest, ale w większości “sezonowość” wynika z nieregularnego podejścia do sprzedaży - tj. prowadzenia co jakiś czas większych kampanii zamiast regularnej sprzedaży.