? Informacje

O nas

We  wrześniu 2000 roku, dokładnie 17 września , Piotr Majewski opublikował pierwszy numer e-zinu CzasNaE-Biznes. Wtedy nazwa brzmiała jeszcze: "Wiadomości bestMTnT" a publikacja startowała z niespełna 150 czytelnikami. Dzisiaj bezpłatna wersja dociera do blisko 15 tys. subskrybentów.

Sam serwis www.cneb.pl miał być tylko archiwum dostępnym dla czytelników. Wkrótce jednak okazało się, że olbrzymie zasoby praktycznej informacji przyciągają rzeszę stałych i nowych odwiedzających.

W 2001 roku  w ramach serwisu powstało Polskie Forum E-Biznesu. Silne moderowanie sprawiło, że według uczestników jest to jedno z niewielu miejsc, gdzie można sensownie porozmawiać na tematy biznesowe i uzyskać rzeczowe odpowiedzi na proste i trudne pytania.

W   grudniu 2002  roku CzasNaE-Biznes przeszedł na formę odpłatną.

17 września 2005 , z okazji 5lecia CzasNaE-Biznes, odbył się w Warszawie  I Zlot CNEBowców , w którym wzięło udział 60 osób.

16-17 września 2006 , w kolejną rocznicę, razem z Instytutem Praktycznej Edukacji, Piotr Majewski zorganizował w Warszawie  Ogólnopolską Konferencję E-Biznesu i Inwestowania , w której wzięło udział 314 osób.

1 marca 2007  z okazji premiery swojej pierwszej książki  pt.  Czas na e-biznes  wydanej przez Wydawnictwo Helion, Piotr Majewski zorganizował w Warszawie  Konferencję CzasNaE-Biznes , w której wzięło udział 380 osób.

W dniu Konferencji sprzedało się 250 sztuk książki  Czas na e-biznes . W ciągu niecałych 2 tygodni stała się ona bestsellerem nr 1 w księgarni Helion.pl i Onepress.pl. W ciągu 2 tygodni sprzedano 830 sztuk.

Wersja długa

To już 6 lat. 6 lat temu, w 1998 roku zacząłem interesować się poważniej siecią. Wtedy Internet fascynował mnie jako medium, w którym można amatorsko, bez niepotrzebnych kosztów zaistnieć z całkowicie prywatną, hobbystyczną (modelarstwo RC) stroną.

Wówczas poprzez magazyn Wired.com trafiłem na stronę Webmonkey.com. Interesował mnie dział poświęcony projektowaniu stron internetowych... którego nigdy poważniej nie przejrzałem, bo z niewiadomego już mi powodu przyciągnęła mnie sekcja E-Business. Przeczytałem wszystkie zawarte w niej artykuły. Tak się zaczęło.

Aż do '99 roku czytałem publikacje w najróżniejszych miejscach. Potem poznałem, nie pamiętam już jak, Corey'a Rudl i jego "Marketing Tips". Przeczytałem wszystkie jego materiały. Jeszcze dzisiaj pamiętam, że było to blisko 100 stron wydrukowanych malutką czcionką bez podwójnej interlinii (pusta linia) pomiędzy akapitami. Każda wyładowana niezwykle cennymi informacjami.

Dalej już szło łatwo, ponieważ Amerykańscy e-wydawcy wymieniali się artykułami. Właśnie dzięki tej technice promocji poznałem mnóstwo nieocenionych, specjalistycznych publikacji. Z tych publikacji zbudowałem swoją listę najlepszych czasopism internetowych nt. e-marketingu, e-biznesu i projektowania stron www.

W kwietniu 2000 wystartowałem z newsletterem o projektowaniu stron. Szybko zorientowałem się, że zdecydowanie więcej wiem i lepiej pisze mi się o e-biznesie i e-marketingu. Dlatego też 17 września 2000 światło dzienne ujrzał pierwszy numer mojego e-zinu CzasNaE-Biznes.

Numer był jednak oznaczony jako 2 (dla uczczenia newslettera). Wtedy też serwis nazywał się "Best Marketing Tips and Tricks" a czasopismo "Wiadomości BestMTnT". Na "CzasNaE-Biznes" przemianowałem je z pierwszym stycznia 2001. Pamiętam jeszcze życzenia milenijne złożone czytelnikom, w których zapowiedziałem tą zmianę.

Startowałem z niespełna 150 czytelnikami. Dzisiaj bezpłatna wersja dociera do blisko 15 tys. subskrybentów, a tempo wzrostu jest coraz większe.

Nie musiałem długo czekać by CzasNaE-Biznes został ochrzczony najlepszym czasopismem nt. praktycznego e-marketingu w Polsce.

Identyczny los spotkał Polskie Forum e-Biznesu, które obecnie jest najbardziej specjalistycznym forum wspierającym polski e-biznes. Silne moderowanie i większe od przeciętnych wymagania dotyczące nowych uczestników nie pozwalają tego zepsuć.

Wśród uczestników panuje zdanie, że jest to jedno z niewielu takich miejsce, gdzie można sensownie porozmawiać na tematy e-biznesowe. Niech potwierdzeniem moich słów będzie wypowiedź forumowiczki:

Ela
"Poziom merytoryczny [forum] powstrzymał mnie od pisania czegokolwiek. Myślę, że z cneb jest tak, jak z jedną z reklam proszku do prania - jak w świeżej koszuli można nabrać dobrych manier, tak w takim gronie raczej człowiek stara się pisać sensownie."

Tak od malutkiej publikacji przeszedłem do uznanego i popularnego czasopisma. Tak od serwisu na darmowym koncie i domenie w PRV.PL przeszedłem do dużego, wspieranego przez najnowsze technologie serwisu, ze znaną już domeną CNEB.pl.

Czasopismo i serwis CzasNaE-Biznes obecnie są uznawane przez wielu czytelników za najlepsze źródło praktycznej informacji o marketingu i e-biznesie.

W grudniu 2002 roku było już pewne, że serwis i forum stanowią wartość, którą można przeliczyć na złotówki. Tak też zrobiłem i wprowadziłem płatny abonament za dostęp do serwisu i członkostwo na forum.

W rezultacie poziom forum jeszcze wzrósł, a cały projekt CzasNaE-Biznes zyskał jeszcze większą wartość w oczach odbiorców. Prawdą jest, że  człowiek ceni co poczuł portfelem .

Paradoksalnie wprowadzenie odpłatności pozwoli mi lepiej realizować założony sobie na samym początku cel: 

sprawić by polski mały i średni e-biznes nabrał profesjonalizmu

Zapisz się na webinar

Jak przestać sprzedawać czas i zamienić wiedzę na powtarzalny biznes?

Najbliższy webinar: środa, 24 maja, 19:00:00 - będzie nagranie dla zarejestrowanych

Zapisz się

Zapisz się na webinar, który pokaże Ci jak przestać sprzedawać czas i zamienić wiedzę na powtarzalny biznes?

Najbliższy webinar: środa, 24 maja, 19:00:00 - będzie nagranie dla zarejestrowanych
Misja CzasNaE-Biznes

CzasNaE-Biznes od 2000 roku pomaga ekspertom budować biznesy wokół ich wiedzy z wykorzystaniem marketingu internetowego.