Analiza oferty pokrowców samochodowych na Allegro

sobota, 10 luty 07, 12:00

Czy możesz na szybko przeanalizować stronę z ofertą?

Czy możesz na szybko przeanalizować stronę z ofertą?

Zanim zacznę analizę tej oferty, zaznaczam, że ja nie sprzedaję aktywnie na Allegro, więc analizuję jako copywriter a nie zawodowy sprzedawca na Allegro.

Otwiera nam się strona na allegro, strona aukcji, kategoria: fotele i kanapy w samochodach.

POKROWCE welurowe ATLANTIC AIR BAG - DOSTAWA 0zł

Załączony powyżej zrzut ekranu to kopia nieco innej aukcji tego sprzedawcy, wiele elementów jednak jest podobnych. Zobacz całą aukcję.

Mamy tytuł: POKROWCE welurowe ATLANTIC AIR BAG – DOSTAWA 0zł. Jest bardzo konkretny i mówi, o co chodzi. "Dostawa 0zł" - to o czym mówiłem na spotkaniu Allegro i OKEBI (Ogólnopolska Konferencja E-Biznesu i Inwestowania), kwestia dostawy na pewno dla wielu osób będzie ważna. Denerwujące, jeżeli musimy zapłacić za dostawę za jakiś produkt. A "dostawa za darmo" to taki gratis, na który możemy sobie pozwolić nic nie tracąc, wliczając koszt przesyłki w cenę produktu. I tak naprawdę klient zapłaci więcej, zapłaci za tę dostawę, a będzie chciał chętniej od nas kupić. Naturalnie, jeśli połowa Allegro sprzedaje to samo, taka taktyka niekoniecznie musi się sprawdzać.

Nie wiem tylko na ile Twoi klienci są zaznajomieni z firmą Atlantic Airbag, jeśli są to dobrze. Dobrze też, że mówisz, że to są pokrowce welurowe, że je konkretnie opisujesz. Zbyt wiele aukcji mówi zbyt mało na temat produktów, które sprzedają.

Przechodzimy teraz do treści aukcji. Widzimy, z lewej strony u góry logo, nowe wnętrze samochodu, pokrowce, akcesoria samochodowe. Bardzo estetyczny projekt graficzny. "Posiadamy ponad 20 wzorów, pomożemy wybrać Ci ten odpowiedni" i tutaj przykłady kilku wzorów pokrowców. Od strony wizualnej oferta robi bardzo dobre wrażenie.

Zaczynamy ofertę:

 "Jeśli jeździsz samochodem, często zabierasz pasażerów lub własne dzieci, wiesz, że utrzymanie czystości wnętrza i tapicerki, nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza gdy nie mamy na to czasu. Chcemy Ci w tym pomóc."

Mógłbyś napisać trochę inaczej. Możesz od razu spytać klienta:

 "Czy Ty również masz problemy z utrzymaniem czystości wnętrza i tapicerki w swoim samochodzie, zwłaszcza, kiedy zabierasz ze sobą pasażerów albo własne dzieci? Możemy Ci w tym pomóc"

Jeżeli to są typowe problemy klientów, to klient automatycznie odpowiada "tak". Jest pozytywnie nastawiony na ofertę i to może lepiej na niego zadziałać.

Dalsza część oferty:

"Wyobraź sobie ile czasu i pieniędzy zaoszczędzisz kupując markowe pokrowce samochodowe, które oprócz odświeżenia wnętrza, zabezpieczą tapicerkę Twojego samochodu i pozwolą Ci utrzymać czystość."

Okej, jest to technika NLP, tylko tak naprawdę mówisz o markowych pokrowcach samochodowych a nie tłumaczysz, dlaczego akurat warto kupić markowe albo niemarkowe. Domyślam się, że jednak wszystkie pokrowce "oprócz odświeżenia wnętrza, zabezpieczą tapicerkę Twojego samochodu i pozwolą Ci utrzymać czystość." Jeżeli chcesz promować markowe pokrowce, to powiedz, jaka jest różnica między markowymi a niemarkowymi.

Zobaczmy dalej:

 "Cały komplet 147, dostawa zero złotych"

Tutaj może troszkę bym to powiększył. Chociaż niżej mamy zdjęcie pokrowców i też jest:

 "Super okazja, dostawa zero złotych, przesyłka kurierska z ubezpieczeniem"

Dobrze, że podkreślasz tę unikalną cechę oferty, jaką jest dostawa zero złotych.

 "ATLANTIC Exklusiv to bardzo masywny i gruby (gramatura 340g/m2) pokrowiec welurowy, który gwarantuje wygodę i niemal luksusowe wnętrze."

Teraz dopiero pokazujesz, dlaczego warto się skupić na twoim produkcie, ale powinieneś to zrobić wcześniej. To jest już drugi albo trzeci ekran Twojej oferty i dopiero dochodzimy do tego, co jest najważniejsze, czyli dlaczego warto zainteresować się takim pokrowcem a nie innym. Powinieneś wyciągać te najlepsze korzyści na sam początek swojej oferty.

Dalej mamy informacje, co obejmuje cena itd. Informacja o teście, czyli podstawowe parametry techniczne, do jakich samochodów to pasuje. Bardzo dobrze, bo jeżeli klient jest już przekonany do produktu, to też chce mieć pewność, że ten produkt będzie mu pasował. Dobrze, że wymieniasz wszystkie klasy samochodów, nie tylko marki, ale również konkretne modele. Klient będzie miał pewność, że dokona dobrego wyboru.

Na dole mamy opis konstrukcji, jak taki pokrowiec się montuje itd. To też bardzo dobry pomysł – klient wie od razu, o co chodzi. Dodałbym może dla każdego klienta instruktaż video z montowania takich pokrowców. Jaki to jest problem? Wydrukowanie płytki z Twoim logo będzie Cię kosztowało około 1,50zł za sztukę (ja korzystam z usług: http://www.cneb.pl/a/cd-dvd_pl.html), przygotowanie nagrania z instruktażem to tylko chwila a masz kolejny gratis dla klienta, którym możesz go zachęcić do kupna.

Podsumowując jest to dobrze zrobiona oferta. Nie wiem jak ze sprzedażą na Allegro, tutaj są już jakieś kupione trzy komplety. Jednak spróbuj jeszcze dodać jakieś gratis, które Cię nie kosztują, może to podniesie jeszcze sprzedaż.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 450 czytelników