Jakie programy partnerskie byłyby najlepsze na serwisy o bajkach dla dzieci? [podcast]

środa, 9 wrzesień 09, 03:00

Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

Jeżeli chodzi o system do instalacji, to nie jestem w stanie żadnego doradzić, gdyż takich nie testowałem. Mam swój system, który napisałem od zera. Jeżeli chodzi w ogóle o programy partnerskie to od strony organizatora, nie jest to taki prosty chleb. Prowadzę program partnerski już wiele lat i dla większości biznesów stworzenie PP wcale nie jest opłacalnym rozwiązaniem. Aby zrobić skuteczny PP, taki który zarabia niezłe pieniądze trzeba się naprawdę napracować, żeby zmotywować ludzi. Albo tworzymy PP w oparciu o sieć takich programów, która ma już partnerów i być może nam to zadziała albo tworzymy namiastkę PP lub jakieś proste rozwiązanie techniczne do rozliczania partnerów i umawiamy się bezpośrednio z dużymi partnerami, którzy mogą dać dużo więcej ruchu i obrotu niż pojedyncze osoby, które będą wrzucać np. banery na swoich strona, ale one nie będą sprzedawały. Jeżeli nie jesteśmy w stanie poważnie się zaangażować w rozwój PP, czyli poświęcać 2-3 godzinny dziennie, to dogadujemy się z sieciami programów partnerskich i ewentualnie możemy poszukiwać partnerów do indywidualnych rozwiązań albo tworzymy bardzo proste rozwiązanie techniczne i dogadujemy się z innymi serwisami, które mogłyby nam sprowadzić klientów. Indywidualnie przygotowujemy dla nich materiały reklamowe, indywidualnie dogadujemy się na każde warunki. To jest więcej pracy, ale efekt też może być większy. Jest to jednorazowe dogadanie się, a efekt może być ciągły i dużo większy niż z pojedynczych partnerów. Nie wszystkie biznesy łatwo jest zrobić na partnerach. Temat dzieci jest tematem, który może być niezły dlatego, że jest to bardzo popularne zagadnienie w Internecie. Jeżeli jest dużo serwisów niszowych, blogów dotyczących dzieci to jest szansa, że taki PP wypali. Tylko trzeba poświęcić czas na znalezienie partnerów. Samo stworzenie PP to za mało. Dzisiaj każdy może mieć PP dzięki sieciom i partnerzy zaczynają się robić wybredni. Najlepiej szukać indywidualnie partnerów, niezależnie jaką drogą pójdziemy to szukać tych partnerów indywidualnie.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 97 977 czytelników