Piotr Majewski

Piotr Majewski

Blog Piotra Majewskiego

Piotr Majewski
Coś, o czym łatwo zapomnieć w ferworze pracy nad biznesem, to magia społeczności... zwłaszcza tej, która tworzy się na samym początku danego projektu.

Przypomniał mi o tym w wątku o 20leciu mojej firmy, mój Klient nr 9, Andrzej Kierzkowski. Aki (ach czasy, gdy w internecie występowało się pod pseudonimem) od 31
lat współzarządza wydawnictwem Helion, które zna każdy w Polce, kto ma styczność z IT.

Andrzej współtworzył społeczność CNEBa od samych jego początków, był jednym z najaktywniejszych członków Forum CNEB. Gdy wprowadziłem opłaty za dostęp do forum i pełnych artykułów, zapłacił za dostęp do treści i społeczności, którą współtworzył, jako osoba nr 9. Warto wspomnieć, że w 2002 roku płatny dostęp do treści miało może kilka serwisów kontentowych w Polsce... jeśli nie liczyć stron "z treściami dla dorosłych" Puszczenie oczka

Pamiętam, że krótko po wprowadzeniu płatności, dostałem od Andrzeja informację, że "odkąd płaci za to, co wcześniej miał za darmo, zaczął poważniej traktować te treści". Tak to już działa Uśmiech

Wracając do tematu społeczności. We wspomnianym wątku Andrzej napisał:



To samo mogę napisać ja o społeczności CNEB i oczywiście o Akim. Mogę dodać więcej. Ile razy tworzyłem nowy projekt, wśród pierwszych jego wpierających byli zawsze CNEBowicze. Ostatnie 3 lata pracy "za kulisami" pracowałem z kilkoma Klientami, których pozyskałem dzięki CNEBowiczom. Nawet projekt, który tworzę aktualnie, został zasilony w gotówkę dzięki CNEBowiczom, którzy wsparli go finansowo samodzielnie albo pomogli mi pozyskać pieniądze od swoich Klientów.

Po 20 latach wielu moich oryginalnych Klientów osiągnęło spore albo nawet spektakularne sukcesy w swoich biznesach. Nie przypisuję sobie zasług z tego faktu, raczej chwalę się, że ta nasza mała kiedyś społeczność przyciągała osoby o tak dużym potencjale.
pokaż więcej...
Piotr Majewski
2 lata przed założeniem firmy (gdy miałem 17 lat) ruszył CzasNaE-Biznes. Aż (na dzisiejsze standardy) 2 lata prowadziłem swoją zawodową działalność, zanim odważyłem się brać pieniądze od Klientów i zarejestrować działalność gospodarczą. I dobrze.

Kto od razu szuka pieniędzy, ten najcześciej przeoczy potencjał.

Taką myśl razem z "nic wartościowego nie przychodzi
łatwo lub tanio" instalowałem od lat mojemu synowi. Dzisiaj, jako 16-latek, planuje założenie prostej spółki akcyjnej z kolegami, z którymi zrobił wspólny projekt. Oni rozumieją, że lata "wczesnej dorosłości" (18-25) najlepiej poświęcić na maksymalizację doświadczenia i potencjału, a nie na szukanie łatwego pieniądza.

To dobry znak, gdy kolejne pokolenia robią rzeczy lepiej, szybciej i odważniej. Jako rodzicie, nie daliśmy ciała. Sprawia mi ogromną frajdę mentoring takich młodych ludzi wchodzących na podobną do mojej ścieżkę.
Jakie przekonania dotyczące dorosłości "instalujecie" swoim dzieciom? Podziel się w tym wątku www.facebook.com/CzasNaE... albo na piotr@cneb.pl
pokaż więcej...
Piotr Majewski

To już 20 lat. 20 lat temu, 1 października 2002 roku założyłem swoją firmę, którą prowadzę bez przerw do dzisiaj. Jeśli pamiętasz te stare czasy, to zapraszam na ten wątek na Facebooku: www.facebook.com/PiotrMa...

Piotr Majewski
Kilka miesięcy temu - w ramach projektu konsultacyjnego na kilkaset tysięcy złotych - wynegocjowałem dla mojego Klienta umowę JV (o współpracy z inną firmą).

Zasugerowałem kompletnie nowy podział pieniędzy. Dzięki niemu każdemu z partnerów opłaca się kontynuować współpracę nawet, gdy jeden z nich przestanie robić marketing. Wiele lat temu nauczyłem się
(tracą przy okazji własne pieniądze), jak ważny jest tego typu podział w JV.

Wydający się (niesłusznie) na uczciwy podział 50/50 zmieniłem na coś, z czym uczciwy partner nie ma powodu walczyć. I żaden nie walczył, gdy zrozumieli wszystkie szczegóły.

Nazywam taki podział: "The ForPro Split", ponieważ podział taki jest "Zawsze Opłacalny" (FORever PROfitable) i "Dla Profesjonalistów" ("FOR PROfessionals").

Efekt? W pierwszych 2 miesiącach współpracy, ta konkretna zmiana, dała mojemu Klientowi dodatkowy dochód równoważny 1/4 tego, co wydał na współpracę ze mną. Nie teoretyczny - mówimy o dodatkowych pieniądzach na jego koncie bankowym.

W pierwszym roku współpracy ta zmiana wygeneruje mu więcej pieniędzy niż cała inwestycja w moją pracę. A wynegocjowanie tej zmiany zajęło 1% opłaconych godzin. Mógłbym policzyć 100 tysięcy za wynegocjowanie tych warunków i nadal byłaby to genialna inwestycja dla Klienta.

Resztę czasu poświęciłem na Separację Klienta od działań operacyjnych i przygotowywanie jego biznesu na Skalowanie.

Mało tego. Druga strona JV jest chętna do pełnego zaangażowania w marketing widząc dotychczasowe rezultaty i co może dzięki temu zyskać. Wie, że układ jest uczciwy i zabezpiecza jego interesy tak samo, jak mojego Klienta - a IMO tylko takie układy są trwałe.

Nie umawiaj się na proste 50/50. Policz wszystko i pomyśl, jak współpraca może wyglądać w przyszłości... albo zapłać komuś doświadczonemu, kto zrobi to za Ciebie Puszczenie oczka
pokaż więcej...
Piotr Majewski

przygotowuję ofertę IMPLE na dla Klientów spoza Polski: www.facebook.com/impleof...

Nie będzie to typowa oferta firmy SaaS. Moim celem nie jest "nałapać" jak najwięcej użytkowników, ale zdobyć niewielkie, stałe grono poważnych Klientów płacących za to, że mogą robić biznes łatwiej i zarabiać więcej bez ryzyka utonięcia pod naporem bieżących spraw.

Piotr Majewski

Już jutro napiszę o trwałej zmianie, która oznacza dużą szansę dla małych firm usługowych - ostatnia taka okazja pojawiła się z powstaniem social media. Dzisiaj krótko o moim milczeniu przez ostatni rok.

Piotr Majewski

Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

Piotr Majewski

Mam od dawna takie szalone marzenie, którym się nie dzieliłem publicznie, bo kilka zaufanych mi osób mówi mi, że to nierealne marzenie. Nie potrafię jednak o nim zapomnieć i nic innego nie pojawiło się na jego miejscu od lat. Większość moich projektów ma "ukryty cel" w postaci tego marzenia.

Piotr Majewski

Dlaczego powinieneś mieć strategię? Jakie błędy popełniasz jeśli już ją masz. Jakie korzyści daje dobrze wdrożona strategia? To wszystko w tym wykładzie:

Piotr Majewski

Zapraszam na MAKE the CHANGE 23-24 listopada 2019

Zobacz opis szkolenia i opinie na: www.imple.pl/szkolen...

 Twitter

 Facebook

 Blog  Memos