Mój komentarz do najciekawszego pytania dotyczącego STRATEGII

czwartek, 3 wrzesień 09, 18:36

Zdzisław Fabiś
Zdzisław Fabiś napisał(a):
Friday, 28 August 09, 20:38

"W przypadku 2 analizy to właśnie tu się pojawia mój największy problem. To, że badania to wiem. To że mam się pytać klientów, też wiem z jednego z Twoich szkoleń.

Tylko jak wykonać takie badanie poprawnie? W przypadku sprzedaży wiedzy taka forma jest dosyć prosta, po prostu się pytasz co jeszcze Twój klient chciałby się dowiedzieć w tym temacie. Czego nie wiesz a chciałbyś wiedzieć na temat marketingu, czego nie wiesz a chciałbyś wiedzieć na temat pozycjonowania itp. Jeśli ktoś prowadzi Sklep z wieloma produktami również może wprost się zapytać jakich produktów mu brakuje w sklepie, które chciałby kupić. Co w przypadku osób prowadzące wielotematyczne fora dyskusyjne gdzie liczby użytkowników są dosyć obszerne jednak jest ogromny rozrzut wieku, zainteresowań, poziomu wiedzy lub w przypadku gdzie ktoś sprzedaje tylko jeden produkt i nie da się go powiązać praktycznie z innym produktem w tym temacie albo taki produkt nie istnieje czy jest tak mocno oblegany przez konkurencję, że szkoda i czasu i energii na próbę sprzedaży go drożej niż konkurencja bo w tej samej cenie nie ma możliwości ze względu na fakt, iż trzeba dokonać ogromnego zakupu w hurcie.

Dodatkowo nie w każdym przypadku można zadać pytanie wprost bo dostaniemy mylące odpowiedzi. Jak formułować te pytania by otrzymywać jak najbardziej szczere dop?"

Moja odpowiedź:


Napisz proszę w komentarzu co byś zrobił(a) gdybyś dowiedział(a) się:
  • jakich narzędzi używać?
  • jakich usług, serwisów internetowych?
  • jak konstruować badania?
  • jak wybrać grupę docelową i niszę?
  • jak wybrać produkt pasujący do tej grupy?
  • jak wybrać produkt komplementarny do Twojego produktu?
Napisz co byś zrobił(a), co by to dało Twojemu biznesowi, jak byś to zastosował(a), a odpowiem na te pytania.



Komentarze (8)
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 92 505 czytelników