Czy jest sens robić serwis na temat jednego modelu telefonu? [podcast]

piątek, 9 październik 09, 00:00

Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego"

"Do tej pory zajmowałem się tylko programowaniem php, ale chciałbym oprócz pracy dla innych stworzyć własny biznes. Kupiłem domenę e97.pl. Wpisując w Google to hasło na pierwszym miejscu pojawia się prototyp telefonu Nokia, którego jeszcze nie ma w sprzedaży. Czy jest sens robić serwis na temat jednego modelu telefonu?"
Jest to typowy zły sposób podchodzenia do biznesu – zaczynanie od domeny nie mając pojęcia jaki jest produkt i grupa docelowa. Istnieje też duże ryzyko, że ten model będzie miał inną nazwę kodową. Jeżeli wejdzie w takiej nazwie kodowej, to istnieje ryzyko, że producent może nam sądownie odebrać tę domenę za naruszenie znaku towarowego. Taką domenę można wykorzystać do zrobienia funsite, czy innej strony zapowiadającej wejście tego telefonu na rynek. Wtedy byłoby sensowne postaranie się o dostęp do tych telefonów i potem sprzedawanie ich na Allegro. Jeżeli będzie to fajny model to może ludzie będą go kupowali. Podobnie jak iPhone. To, że ludzie go kupują wynika z marketingiem jaki jest z nim powiązany i z tym jak ludzie odczucia mają do niego. Kupujemy odczucia, pewien prestiż, status, indywidualizm. Jeżeli udałoby nam się coś takiego wykreować to albo uda nam się zarobić na sprzedaży tego modelu albo, że uda się sprzedać producentowi serwis. Jest to możliwe, ale jeżeli nie mamy dojść do producenta to liczenie na szanse jak w totolotku. Można tez zrobić serwis jakikolwiek inny serwis, np. społecznościowy, bo ta marka tak naprawdę nic nie mówi. Jednak, jeżeli stworzymy sobie markę e95 i wejdzie ten telefon, to albo ludzie szukając telefonu będą trafiali na nasza stronę albo ludzie nie będą pamiętali naszej marki, bo będą myśleli, że chodzi o telefon. Mając taką domenę i wiedząc, że taki telefon wyjdzie zastanowiłbym się, czy nie zrobić funsite, czy strony pre lunch’owej.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 328 czytelników