Kilka dni temu Google napisało do mnie z fatalnym, beznadziejnym, skandalicznym newsem.
ClickTale to inne, zaawansowane narzędzie do analityki na stronach www. Widzisz różnicę? Jeśli wersja Oryginalna ładowała się w 1.31 sekundy a jej dokładna kopia w 7.44 sekund, to ich skuteczność musiała być różna. Skoro Internauta widzi (przekierowanie) i czuje (czas ładowania), że bierze udział w teście, to jego zachowanie jest NIEMIARODAJNE! We wspomnianych artykułach pisałem, że aby ustalić optymalną długość testu najlepiej oprócz wersji kontrolnej (oryginalnej) i wersji testowych, wprowadzić też dokładną kopię wersji kontrolnej, jako opcję testowaną. Ze statystyki wynika, że jeśli obie wersje są takie same, to powinny mieć taką samą skuteczność. Testując więc w ten sposób (A/A/B) czekamy aż skuteczność wersji A i jej kopii się zrówna (i utrzyma) i wtedy wiemy, że test jest wiarygodny. Tylko, że z moich testów i z powyższych przykładów wynika jasno, że w testach A/B z przekierowaniem statystyka nie działa, jak powinna. Zarówno mi, jak i moim Klientom, testy A/A/B robione przez Google wykazywały poważny błąd. Mianowicie kopia strony oryginalnej zawsze miała znacząco inną skuteczność, niż wersja oryginalna - nawet, gdy Google uznało test za wiarygodny. Winne jest przekierowanie, które ludzie widzą i w rezultacie zachowują się inaczej.Podpiąłem ClickTale i mam ciekawe wyniki:Originalna - czas ładowania 1.31 sec Wersja_c.php - czas ładowania2.53 sec Wersja_m.php - czas ładowania7.07 sec Kontrolna_l.php - czas ładowania7.44 sec Â