Ostatnio przeprowadziłem szybkie badanie marki, które dało mi na początku trudne do uwierzenia rezultaty. Badanie to zweryfikowało mi również strategię dla moich uczestników startującej w marcu edycji beta rocznego projektu "infobiznes w pudełku".

W badaniu tym chciałem sprawdzić, jakie moi Czytelnicy, Klienci i Klienci VIP mają zdanie na temat 2 moich marek:


Internetowy Milioner i Akademia CzasNaE-Biznes

Badanie było bardzo proste, też możesz je powtórzyć, jeśli wysyłasz e-maile za pomocą impleBOT.

Wystarczy:
  1. Stworzyć mailing (albo wiadomość autorespondera, jeśli ma to być ciągłe badanie).
  2. W tytule spytałem po prostu: "Która marka bardziej Ci się podoba?"... ale są lepsze tytuły, o czym niżej.
  3. W treści poprosiłem o przysługę.
  4. Zaznaczyłem, że można kliknąć na obie opcje (zaraz zobaczysz dlaczego)
Treść może wyglądać tak:

Badanie marki za pomocą e-maila
Następnie zdefiniowałem 2 identyczne linki:

impleBOT linki badanie marki
Zwróć uwagę, że dodałem imię w wołaczu (specjalna funkcja impleBOT), które przekazywane jest do strony. Strona zbudowana jest na impleSITE, dzięki czemu mogę za pomocą prostej flagi: {GET:imie} umieszczonej w treści albo nawet w TITLE strony, wyświetlić zawartośc parametru. Zobacz: http://www.czasnaebiznes.pl/ankieta-dziekuje?imie=Czytelniku

Oczywiście impleBOT zliczy nam UNIKALNE kliknięcia w każdy link. Nie ma więc możliwości, aby ktoś oddał 2 głosy na tą samą opcję - bardzo ważne.

Ale impleBOT ma jeszcze jedną fajną funkcję. Podsumowanie skuteczności mailingu wygląda tak:

Wyniki przykładowego badania
(to NIE jest wynik tego badania, wynik zdradzam uczestnikom bety "infobiznes w pudełku")

Zauważ, że SUMA nie jest sumą 147 i 44. Ponieważ SUMA w impleBOT pokazuje sumę unikalnych KLIKAJĄCYCH a nie KLIKNIĘĆ. Czyli:

179 osób kliknęło w jakikolwiek link.
Z tego 147 w pierwszy, 44 w drugi. 
147+44=191 - 191 unikalnych kliknięć w jakikolwiek link. 
191-179=12 - 12 osób kliknęło w 1 i 2 opcję.
Ta informacja jest bardzo ważna do badanie tego typu badania. Pozwala wykluczyć sytuację, w której wiele osób kliknęło "dla zgrywy" w oba linki. W moich badaniach bardzo mało osób kliknęło w oba linki, co czyni wyniki jeszcze ciekawszymi.

Jak uzyskać znacznie więcej odpowiedzi na ankietę i móc prowadzić je często bez irytowania czytelników?

Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 97 706 czytelników