Czy warto sprzedawać on-line w niedzielę?

piątek, 19 sierpień 16, 22:45

Co jakiś czas pojawia się w polityce pomysł, aby zabronić handlu w niedzielę. Pomysł ten skutecznie odciąga uwagę wszystkich od realnych problemów i generuje polityczne wojny, których nie da się wygrać... właściwie nie trzeba ich wygrywać. Nie trzeba zabraniać handlu w niedzielę, bo w niedzielę nie warto* handlować i zaraz Ci to udowodnię...

OK. Zanim przejdziemy do konkretów, dwie sprawy. 

  1. Jako katolik powinienem unikać pracy w niedzielę i mocno się staram... chociaż robiąc szkolenia dla MSP trudno tego uniknąć. Światopoglądowo w niedzielę nie powinno się sprzedawać... ALE ŚWIATOPOGLĄD NIE MA ZNACZENIA w tym przypadku.
  2. * To co za chwilę powiem NIE dotyczy wszystkich biznesów i zaraz powiem jak to sprawdzić, czy Twojego dotyczy

A więc czy warto w niedzielę sprzedawać on-line? Wysyłać mailingi? Prowadzić kampanie reklamowe.

Z odpowiedzią, która odstawia światopogląd na bok, przychodzą nam dane. Ostatnio, gdy pisałem o tym jak podejmuję decyzje w sprawie cen (usług i szkoleń) odnosiłem się do wyników z obłędnego narzędzia, jakim sąÂ Rankinigi sprzedaży w Ekademia.pl.

A więc, aby odpowiedzieć na pytanie, czy warto sprzedawać w niedzielę wszedłem do rankingów. Wybrałem maksymalny okres mojej sprzedaży (od 2002-12-21 do 2016-08-19) - 14 lat to dobra próbka Puszczenie oczka i odpaliłem ranking. Tryby Ekademii trochę pomieliły i mym oczom ukazało 11 rankingów.

Nas interesuje DZIEŃ, w którym Klienci podejmują decyzję o zakupie. UWAGA. NIE dzień, w którym kupują, ale dzień w którym podejmują decyzję. Nie wiem czy inne niż Ekademia systemy też podają taką informacją.

W każdym razie w mojej firmie, za ostatnie 14 lat, w branży edukacji biznesowo-marketingowej skierowanej do MSP Niedziela była...


Darmowy dostęp wygasł

Reszta jest ograniczona do osób, które mają aktywny dostęp do:

lub

lub

lub

Zaloguj się, jeśli już go masz

 

Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 99 033 czytelników