Ostatni element trójkąta strategicznego to programy albo operacje. Są to konkretne...

Ostatni element trójkąta strategicznego to programy albo operacje. Są to konkretne

  • rozwiązania,
  • daty,
  • budżety
  • i oczekiwanie zyski.

Jeżeli ktoś używa określenia operacje to można sobie łatwo zapamiętać, że Strategia, Taktyki i Operacje to jest STO. Taki przykład zazwyczaj podaje się na uczelniach ekonomicznych i można to w ten sposób zapamiętać. Lepiej jednak jest to po prostu rozumieć.

  1. Jest wizja, w której określamy, dokąd zmierzamy.
  2. Jest strategia, która określa, jak chcemy dotrzeć tam, gdzie zmierzamy.
  3. Taktyki, które określają metody i sposoby dotarcia do celu
  4. I programy, które określają konkretne rozwiązania.

Tymi rozwiązaniami mogą być daty budżety i oczekiwanie zyski, ale także konkretne reklamy, kampanie, wygląd i treść strony internetowej. To wszystko to programy. Kategoria ta obejmuje najbardziej szczegółowe podejście do biznesu.

Problem polega na tym, że dużo biznesów skupia się tylko na programach albo ma wizje a zaraz po nich programy. Trzeba przecież pamiętać jeszcze o strategii i taktykach.

W CzasNaE-Biznes mamy kategorie, które dość dobrze pokrywają się z taktykami w e-biznesie. W konkretnych artykułach, dyskusjach, case studies czy recenzjach w CzasNaE-Biznes znajdziemy rozwiązania, które pozwolą nam te taktyki wdrożyć. Pozostaje po prostu czytać.

„Operacja Hawaje”

W naszym przykładzie programami są:

  • lista czasopism, w których można wygrać tydzień na Hawajach,
  • lista stron internetowych z konkursami,
  • budżet potrzebny na zakup czasopism i dostęp do Internetu,
  • daty rozpoczęcia i zakończenia konkursów
  • itd.

Wszystkie te szczegółowe informacje, które dotyczą taktyk, w których to ustaliliśmy, że musimy brać udział we wszystkich konkursach we wszystkich czasopismach.

Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 063 czytelników