Jak prognozować i analizować skuteczność kampanii reklamowych za pomocą Kalkulatora ROI?

poniedziałek, 20 listopad 06, 22:00

Dla moich klientów dawno temu opracowałem Kalkulator Rentowności Kampanii Reklamowej. Jest to bardzo proste i dzięki temu bardzo użyteczne narzędzie w rękach świadomego marketera.

Dla moich klientów dawno temu opracowałem Kalkulator Rentowności Kampanii Reklamowej, nazwany skrótowo Kalkulatorem ROI. Jest to bardzo proste i dzięki temu bardzo użyteczne narzędzie w rękach świadomego marketera.

Kalkulator jest arkuszem kalkulacyjnym stworzonym w Excelu. Aby więc z niego skorzystać, należy posiadać Excela (MS Office), Calc (darmowy OpenOffice) lub inny program obsługujący format XLS.

Kalkulator ROI znajdziesz na stronie http://www.cneb.pl/download/KalkulatorROI.zip

Oprócz prostoty działania Kalkulator ROI ma jeszcze kilka innych zalet:

  1. Oblicza wszystko w locie, więc wyniki pokazuje od razu po wpisaniu danych.

  2. Na dole zawiera definicje najważniejszych wskaźników - CR, CTR, CPM, ROI.

  3. Każde pole jest opisane w zrozumiały sposób.

  4. Jest tak skonstruowany, aby po wydrukowaniu wszystkie obliczenia zmieściły się na 1 stronie A4. Można więc przygotować obliczenia, wydrukować je, opisać i dołączyć do dokumentów dla osób decyzyjnych lub do analizy wykonanych już kampanii reklamowych.

Mimo prostoty działania tego niezwykle użytecznego narzędzia, dokładnie opiszę zasady obliczania rentowności różnego typu kampanii reklamowych.


Podczas audycji Radio CNEB http://radio.cneb.pl pokazałem, jak z tego narzędzia korzystać.

Slajdy i nagranie


Stąd pobierzesz slajdy i nagranie.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 97 754 czytelników