Jakbyś ocenił możliwość prowadzenia biznesu opartego na serwisie internetowym na temat zamków i pałacy w Polsce? [podcast]

wtorek, 10 listopad 09, 00:00

Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

Bezpośrednie zarabianie na takim serwisie byłoby trudne, gdyż wielu reklamodawców w tej niszy nie ma. Serwis taki mógłby zarabiać za dwóch rzeczach. Pierwsza z nich to sklep z akcesoriami rycerskimi. W Polsce i zagranicą jest kilku znanych twórców tego oręża, którzy często korzystają z pomocy pośredników, np. gdy organizowane są różne imprezy rycerskie wystawiają swoje produkty na sprzedaż. Można więc zrobić sklep internetowy i zająć się pozyskiwaniem i sprzedażą ciekawych akcesoriów. A jeżeli zbudujemy fajną społeczność wokół serwisu (taki serwis wręcz powinien wykorzystywać elementy Web 2.0) i swoją pozycję jako właściciela serwisu (aby nas lubiano w branży), to część osób będzie od nas kupowała tylko dlatego, że nas lubi. Spodziewam się, że jest to tego typu grupa docelowa, która głęboko ceni sobie relacje i klimat, nawet po wysokiej cenie, a nie tanie i masowo nabywane produkty. Jeden z ekspertów, zgłasza świata zachodniego, współtwórca StomperNet, dorobił się sprzedając właśnie taka broń za pomocą sklepu internetowego i zarabia na tym bardzo duże pieniądze. Jest to  potwierdzenie, że ta droga jest dobra. Inna droga to organizowanie różnych imprez. Jest to zapewne trudniejsze, ale nie muszą to być imprezy typowo rycerskie. Można zorganizować pogadanki, spotkania z osobistościami tej branży i zarabiać na organizowaniu czegoś takiego, nawet kilka tysięcy w ciągu miesiąca.  Jeżeli zbudujemy sobie lojalną grupę klientów i jeżeli będą mogli płacić niewiele, ale będzie ich wielu, to jest szansa zarobić na czymś takim. Nie starałbym się zarabiać na reklamach, ewentualnie pozostawiłbym autopromocję, a skupiłbym się na e-commerce i na eventach. Można też sprzedawać wiedze dla początkujących np. jak posługiwać się mieczem, itp. Sądzę, że jest wiele osób, która wchodząc w ten temat chciałaby już posiadać jakąś wiedzę.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 083 czytelników