www.opiekuninwestora.plPomagamy prywatnym inwestorom podejmować świadome decyzje na rynku funduszy inwestycyjnych.Dostarczamy wiedzę praktyczną (publikacje, szkolenia), która jest całkiem inna niż "wiedza" przekazywana na szkoleniach sprzedażowych. Obalamy mity inwestowania (blog) - w zamian dostarczając narzędzia (gotowe strategie, system powiadomień e-mail/ SMS), dzięki którym nawet osoby nie lubiące liczb są w stanie stać się świadomymi inwestorami zamiast (nie)świadomie tracić swoje pieniądze stosując zasady uśredniania, czy też metody "kup i trzymaj". Nasz model biznesu jest czystym modelem abonamentowym.
Oferowane przez nas usługi nie istniały na rynku przed uruchomieniem portalu (czerwiec 2008). Od 18 lat w Polsce przekonuje się inwestorów, poprzez celowe niedopowiedzenia, że wystarczy wpłacić i zapomnieć, aby w długim terminie zarobić. Choć fakty bywają zaskakujące (www.opiekuninwestora.pl/skocz/magia). Stąd inwestycja w abonament nie jest działaniem impulsywnym - jako Opiekun Inwestora chcemy, aby była to decyzja świadoma i przemyślana.
Innowacyjna usługa (półfinalista Seedcamp 2010) jaką jest Opiekun Inwestora wymaga przekazania inwestorowi wiedzy i wytłumaczenia prawdziwych zasad działania funduszy inwestycyjnych. Listy adresowe (kursy e-mail) są doskonałym sposobem aby w sposób systematyczny tę wiedzę udostępniać i budować świadomość inwestycyjną.
"Jak uzyskałem 70% skuteczność sprzedaży?"
W czerwcu 2008 roku miała miejsce (po dwóch latach przygotowań) premiera naszego "dziecka" - portalu Opiekun Inwestora. Drzwi dla Klientów otworzyliśmy występując w finale konkursu startupów Barcamp w Poznaniu. Pierwszego dnia zakupu dokonało już 3 klientów
Następnego dnia wyjechałem z rodziną na południe Europy pod namiot. Tam po raz pierwszy wykorzystałem system ImpleBot do akcji sprzedażowej - zgodnie z książką "Czas na e-biznes", z którą podczas modelowania biznesu praktycznie się nie rozstawałem. Wieczorem, popijając lokalne piwo, wysłałem pierwszy mailing z ofertą abonamentów. Mail zawierał trzy śledzone linki. Pojawiły się pierwsze zamówienia.
W następnych dniach wysłaliśmy kolejne mailingi. Bardzo spersonalizowane:
- do osób, które nie kupiły i nie kliknęły w załącznik - z pytaniem: "{IMIE_W}, inni czytelnicy kursu już sprawdzili naszą ofertę..."
- do osób, które założyły konta w portalu, ale abonamentu nie zakupiły - dedykowany e-mail z pytaniem, co możemy jeszcze im wyjaśnić
- do osób, które kliknęły linki z informacją o ofercie, ale nie zarejestrowały się w portalu: "Skoro sprawdziłeś już informacje o naszej ofercie..."
To wszystko możliwe było dzięki filtrom dostępnym w systemie ImpleBot.
Efekt?
Tylko z tej jednej listy uzyskaliśmy sprzedaż 70 abonamentów w tydzień (z listy liczącej... 98 subskrybentów). Skuteczność wyniosła 70%!Wtedy zrozumieliśmy jak ważnym jest systematyczne budowanie listy mailingowej, jeszcze ZANIM uruchomisz własny e-biznes.
Co skłoniło mnie do wyboru impleBOT/FreeBota?
Przede wszystkim możliwości, wygoda obsługi, doskonałe rozwiązania do rozszerzenia Programu Partnerskiego (dodatkowe pola). Miłym ułatwieniem w zarządzaniu listami i wysyłki mailingów do wielu list jest Implebot Manager. Najcenniejszą cechą jest oczywiście funkcja Co-Reg. Pierwszą listę utworzyłem w 2007 roku - jako działanie całkowicie non-profit. Kolejne służą budowaniu biznesu.
Jakimi sposobami buduję swoją listę adresową?
1. kilka dni po konferencji Piotra w Warszawie (2009) od razu wdrożyłem strategię Integration Marketing udostępniając moim Partnerom możliwość umieszczenia formularza na mój darmowy kurs na ich stronach internetowych z "ukrytym" numerem partnera, który "dokleja się" do linków występujących w kursie. Niejako ubocznym przychodem była ... sprzedaż usługi uruchomienia dla Partnerów bloga wraz z gotowymi treściami polecającymi portal i zintegrowanym formularzem zapisu na kurs
2. zamiast jednego kursu - utworzyłem kursów kilka, co multiplikuje listę adresową dodatkowo zwiększając siłę działania funkcji co-reg
3. kilka miesięcy temu ponownie powróciłem do umieszczenia formularza zapisu na kursy w formie okienka pop-up. Skuteczność 3-krotnie większa niż z formularza dostępnego na stronie (doskonale do śledzenia skuteczności nadaje się pole "źródło"
4. Nowe raporty portalu dostępne są ... po zapisaniu się na pojedynczy kurs e-mail z jedną lekcją wysyłającą zamówiony bezpłatny raport. Oczywiście z włączoną funkcją co-reg
5. Formularze zapisu (na różne kursy) pojawiają się na naszych różnych stronach internetowych
Korzystam z Co-Reg...
Jest to w mojej ocenie niezastąpiona funkcja, bez której nie wyobrażam sobie żadnego systemu auterespondera. Efekty? Co najmniej połowa listy adresowej została zbudowana w oparciu o Co-Reg.