Witam,
Po dwóch tygodniach przerwy mam dla Ciebie kolejny artykuł...właściwie nie jeden. Kilka, których nie udało mi się opublikować w zakładanym czasie - puszczę je więc w krótkich odstępach w najbliższych dniach.
Mam nowe hobby - inwestowanie w nieruchomości. Po szkoleniu, które odbyłem w zeszłym roku w końcu znalazłem czas i kupiliśmy z żoną dwa mieszkania z docelowym przeznaczeniem na wynajem.
Zaczeliśmy spokojnie - wydaliśmy 250 tysięcy. Musze jednak przyznać, że temat tak mi się spodobał, że w ciągu najbliższych 2 (maksymalnie 3 lat) chcę powiększyć bazę zarządzanych przeze mnie nieruchomości do miliona złotych. Tak na początek...
Tymczasem polecam nowy artykuł...
Co zrobić, aby marka zaistniała na rynku? Twoja wizja: Otwierasz nową firmę, albo prowadzisz już istniejącą. Dynamicznie wchodzisz na rynek z nowym produktem. Konsumenci uważają Twój produkt za świetny. Szybko sprzedajesz, dużo zarabiasz. Żyjesz dostatnio i szczęśliwie… …Rzeczywistość? Otwierasz nową firmę, a być może prowadzisz już istniejącą. Wchodzisz na rynek z nowym produktem. Twój produkt jest być może świetny… Jednak okazuje się, że sprzedaje się słabo. Na pewno słabiej, niż myślałeś. Zadajesz sobie pytanie: Dlaczego?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, rozważmy od początku działania jakie podejmujesz, zakładając że firma rozpoczyna działalność, ma produkt lub usługę do sprzedania i musi zaistnieć na rynku pomimo istniejącej już konkurencji.
Analiza rynku dostarcza nam pewnych informacji. Prawdopodobnie jednym ze spostrzeżeń będzie podział firm na takie, które wizualnie wyglądają profesjonalnie i nowocześnie, oraz takie, które… nie wyglądają.
Powstaje zatem potrzeba opracowania wyjścia w świat: Nadania firmie nazwy, opracowania całościowego wizerunku. W sumie sprowadza się to do 4 kroków jakie powinniśmy wykonać:
Krok 1
czyli nazwa firmyPoczątkiem budowania dobrego wizerunku jest nazwa, jaką firma przyjmuje. Skonstruuj nazwę tak, by łatwo się ją wymawiało i zapamiętywało oraz by kojarzyła się ona z naszym zakresem działalności.
Jak ważna to sprawa, szczególnie na styku firmy i wyrobu z innym obszarem językowym może świadczyć znana wpadka producenta samochodów na rynku Ameryki Łacińskiej - GM wprowadził tam swego czasu model NOVA, ale samochód nie sprzedawał się. Dlaczego? Po hiszpańsku „no va” znaczy „nie jedzie”.
Naming, czyli tworzenie nazw, staje się coraz lepiej rozumianym i rozpoznawanym elementem marketingu. Istnieją firmy konsultingowe zajmujące się wyłącznie nazywaniem. Duże firmy płacą za to duże pieniądze, bo znają wartość takich działań. O namingu pisze się książki, jednak na początek skupimy się na wizerunku graficznym firmy…
Krok 2 czyli logo
Mamy już nazwę, czas więc na przełożenie jej na język bodźców wzrokowych w postaci logo firmy. Przy budowaniu znaku obowiązuje ta sama zasada co przy budowie nazwy: ... czytaj dalej
AUTOR: Andrzej-Ludwik Włoszczyński i Piotr Ryszard Michalak Andrzej jest właścicielem pracowni projektowania logo i wizerunku całościowego, www.e-alw.com. Piotr jest właścicielem Ententa Marketing Strategies.