Jakie są najważniejsze czynniki, które wpływają na to, że odwiedzający opuści witrynę internetową po pierwszej stronie lub zaciekawi go ona? [podcast]

czwartek, 12 listopad 09, 00:00

Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

Po pierwsze witryna musi być ciekawa, ale to jest zbyt ogólne. Czynniki jakie można wymienić od najprostszych to sam wygląd – czy jest zachęcająca, czy wygląda na dopracowaną, czy jest przeładowana reklamami, czy wymaga dużej aktywności by dotrzeć do materiału (np. odstraszająco działają duże formularze). Dobrze, gdy od razu widać na stronie content – wideo, tekst. Strona powinna również być sprofilowana tematycznie. Oczywiście można zrobić portal, ale konkurowanie z innymi portalami jest bardzo trudna. Nawet duże portale wchodzące do Polski ponoszą klęskę. Najlepiej stworzyć serwis tematyczny. Powinien być jasno widoczny temat. Jak wchodzę na stronę, to chcę wiedzieć czego ona dotyczy. Nie tylko z treści, ale również z układu graficznego, z logo, z podpisu pod logo, ze wszystkiego co jest na stronie. Im szybciej można dowiedzieć się co to za strona i co mi da, tym więcej osób na tej stronie zostanie. Ludzie nie lubią niejasności. Jeżeli coś jest niejasne i zarazem nieintrygujące, to ludzie na wszelki wypadek taką stronę opuszczają. Bardzo silnym motywatorem jest poczucie bezpieczeństwa. A na to poczucie wpływa to, że wiem gdzie jestem i czego mogę się spodziewać. Jeżeli strona za bardzo zaskakuje albo jest niekonkretna i niejasna, budząc w ten sposób niepokój, to wtedy na wszelki wypadek większość osób ją opuści. Trzeba dbać o to, aby odwiedzający czuł się bezpiecznie na stronie. Dając poczucie komfortu liczba osób pozostających na stronie wzrośnie. Na stronie powinny też znaleźć się elementy interaktywne, angażujące użytkownika. Wszystkie formy elementów Web 2.0 jak komentarze, blogi, fora, to utrzymuje użytkownika na stronie.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 327 czytelników