Czy możemy przewidzieć powodzenie nazwy?

piątek, 23 czerwiec 06, 16:45
Nowy artykuł...

Żyjemy w świecie, w którym zewsząd dochodzą do nas komunikaty marketingowe.Marki towarzyszą nam od zawsze. Jedne z nich szybko zapominamy, a inne stają się wręcz elementem potocznej komunikacji. W języku polskim każde buty sportowe to adidasy, a jednorazowe pieluszki to pampersy. Nazwy jednej marki stały się wyrazami określającymi produkt. Konkurencja jest w tym wypadku bezsilna, bo przyzwyczajenia językowe bardzo trudno wykorzenić.

Dlatego tak cenne dla budowania marki jest wprowadzenie takiej nazwy, która będzie chętnie i powszechnie używana. Na pewno zatem większe szanse na powodzenie, ma nazwa krótka i prosta. Taką nazwę łatwo się rozpoznaje i zapamiętuje. Ważne jest także to, by każdy klient mógł łatwo odczytać i wypowiedzieć nazwę. Jeśli wyraz określający firmę czy produkt, będzie ładny w brzmieniu, wywoła przyjemne doznania estetyczne, ma o wiele większe szanse pozostać w pamięci potencjalnych klientów.

Promując swoją firmę należy też docenić, jak wielką siłą marketingową jest tzw. ”marketing szeptany” - ludzie rozmawiają ze sobą, wymieniają się informacjami na temat lubianych czy nowo odkrytych produktów. Należy więc zadbać o to, by ułatwić przepływ informacji. Nazwa powinna być wymawiana i zapisywana w jeden, nie budzący wątpliwości sposób. Aby nazwa właściwie służyła firmie, należy określić ... czytaj dalej

AUTOR: Agnieszka Anna Majer Ekspert Namingu

Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 161 czytelników