Czy najpierw wydawać darmowe artykuły i tym samym zdobywać markę, czy może lepiej na starcie wydać e-booka, jednocześnie założyć stronę z e-zinem i artykułami? [podcast]

sobota, 14 listopad 09, 00:00

Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

"Planuję biznes opierający się na sprzedawaniu wiedzy i mam zamiar robić to w podobny sposób co Ty. Czy najpierw wydawać darmowe artykuły i tym samym zdobywać markę, czy może lepiej na starcie wydać e-booka, jednocześnie założyć stronę z e-zinem i artykułami?"
Dobrze jest zacząć zarabia jak najszybciej to możliwe. Na przykład poprzez wydanie e-booka w wydawnictwie e-bookowym, które nam od razu potrafi dostarczyć pewną sprzedaż. Ja swój biznes prowadziłem 2 lata zanim stał się firma i zacząłem sprzedawać. Wcześniej zarabiałem niewielkie pieniądze na programach partnerskich. Jakiekolwiek pieniądze przychodzące z e-biznesu bardzo cieszą i dają energię, żeby działać dalej. Jeżeli masz możliwość stworzenia pierwszego produktu – zrób to. Jednak biznes ruszy dopiero wtedy, gdy zbudujesz relacje z rynkiem. Te relację można najłatwiej zbudować właśnie publikując darmowe artykuły. Chociaż od publikowania darmowych artykułów lepsze jest budowanie sobie listy adresowej i dostarczanie jej darmowych treści, dlatego, że możesz wówczas utrzymywać i pielęgnować relację. Z osobami, które wchodzą na Twoja stronę po darmowe artykuły nie masz żadnego kontaktu. Nie wiele w tej sytuacji możesz zrobić, aby wzmocnić relację. Mając adres e-mail użytkownika możesz zrobić dużo więcej. Jeżeli możesz – zacznij coś sprzedawać, choć bardziej nastawiłbym się na e-booka w wydawnictwach e-bookowych. Najlepiej połączyć go ze swoim serwisem, na przykład dać za darmo klientom, którzy zapiszą się w serwisie. Część klientów, którzy zakupią e-booka na pewno staną się użytkownikami serwisu, dużo bardziej aktywnymi niż osoby, które jeszcze nic nie kupiły. Plan jest taki: zacznij coś sprzedawać, a drugiej strony buduj listę adresową i dostarczaj darmowego contentu, również publicznie, ale zawsze staraj się, aby budował listę. U mnie na CNEB.pl jest dużo wartościowej, darmowej treści i zarówno nad jak i pod artykułem jest formularz subskrypcji. Szedłbym w tym kierunku, aby dając coś za darmo budować listę adresową.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 092 czytelników