E-learning to idealny e-biznes dla osoby, która nie ma doświadczenia, nie jest w stanie zainwestować dużych pieniędzy, albo odpowiednich zasobów.

Minimalna inwestycja

To jest idealny e-biznes dla osoby, która nie ma doświadczenia, nie jest w stanie zainwestować dużych pieniędzy, albo odpowiednich zasobów.

W przypadku e-learningu najważniejsza jest wiedza. Jeżeli jesteście w stanie wygenerować ciekawą wiedzę, to możecie zrobić szkolenie e-learningowe. Nie wiele Wam brakuje do tego, żeby zrobić e-biznes w oparciu o e-learning.

Nie ma sensu od razu inwestować w jakieś skomplikowane platformy i nie wiadomo co jeszczeUśmiech, jeżeli nie macie zamiaru robić tego masowo – zresztą dzięki www.ekademia.pl w ogóle posiadanie własnej platformy traci sens.

Na początku możecie zainwestować minimum i spokojnie zamkniecie się w tysiącu złotych, a nawet w 100 zł, jeśli się bardzo postaracie. Przy kolejnych szkoleniach kwoty te mogą być jeszcze mniejsze. W zależności od tego czy macie swoją stronę internetową i możliwości promocji.

Duża marża

Dzięki temu, że nie wynajmujemy sali, nie ma cateringu, często nie drukujemy żadnych materiałów, z e-learningu zostaje bardzo dużo pieniędzy. Z tego, co nam wpłacą klienci,  niewiele idzie na koszty. Dzięki temu robiąc niedrogie szkolenia, można dużo zarobić.

Rosnące zapotrzebowanie

Coraz mniej czasu mamy na szkolenie się i coraz bardziej jest nam potrzebna wiedza specjalistyczna.

Żeby się specjalizować siłą rzeczy trzeba się uczyć.

Można się uczyć czytając masę książek, co jest bardzo dobre. Czasami jednak bardziej opłaca się wziąć udział w szkoleniu, gdzie ta wiedza będzie skondensowana i odpowiednio przedstawiona oraz istnieje możliwość weryfikacji wiedzy poprzez kontakt z wykładowcą.

Zapotrzebowanie na e-learning rośnie. W Polsce nie ma jeszcze boomu na e-learning, ale dużo na to wskazuje, że już niedługo ten boom zacznie się.

Zainteresowanie mediów i Unii Europejskiej

Coraz częściej media mówią o e-learningu, o edukacji przez Internet. Ten temat się przebija i jest jeszcze traktowany jako nowinka. Coraz więcej instytucji edukacyjnych wchodzi w e-learning.

Nie jestem specjalistą od UE, ale wiem od współpracujących ze mną osób, że UE wspiera e-learning. W dotacjach, które otrzyma Polska jest możliwość opłacenia nimi e-learningu. Przez UE e-learning jest traktowany jako droga do lepszego rozwoju technologii i kadry. Jeżeli UE wspiera e-learning, to jest bardzo prawdopodobne, że temat nie umrze i będzie się rozwijał.

Niskie koszty niepowodzenia

Nawet jeżeli nam się nie uda nic zarobić, to i tak nic nie stracimy. Nawet jeśli będziemy zmuszeni zrobić szkolenie dla kilku osób, i tak mamy szansę zarobić.

W przypadku niepowodzenia e-learningu straty będą niewielkie – stracimy czas, troszkę pieniędzy na domeny, promocję. Na pewno to dużo mniejsze koszty niż w przypadku nieudanego, stacjonarnego szkolenia, gdzie musimy poczynić odpowiednie przygotowania, np. wynajęcie sali, z którymi wiążą się większe koszty.

Niewielkie konsekwencje szkolenia

W przypadku zwykłego szkolenia, jeżeli nikt nie przyjdzie i musimy to szkolenie odwołać, to nie odbija się to pozytywnie na naszym wizerunku. Nie tylko wśród osób, które były zainteresowane szkoleniem, ale również wśród osób, wśród których promowaliśmy szkolenie.

Ludzie i tak się dowiedzą o tym, że szkolenie się nie odbyło.

W e-learningu, dzięki niskim kosztom inwestycji, szkolenie może być przeprowadzone nawet dla bardzo małej grypy. Zwłaszcza jeżeli jest to szkolenie asynchroniczne, gdzie uczestnicy nie koniecznie wiedzą, ilu ich jest zapisanych na szkolenie.

Nie widać tego, że coś poszło nie tak.

Możemy szkolić bardzo małe grupy

Jeżeli mamy wiedzę specjalistyczną, to krótki kurs czy nawet wykład 3 godzinny, przyniesie nam pieniądze.
A jeżeli do tego nagramy szkolenie i zrobimy z tego asynchroniczny e-learning, to szkolenie to wymaga od nas naprawdę niewielkiego wysiłku – ograniczamy się tylko do odpowiadania na pytania klientów.

Dzięki e-learningowi można robić krótkie szkolenia albo sprzedawać bardzo specjalistyczną wiedzę, a i tak na tym zarabiać. Mało kto pojedzie do innego miasta na 2 godzinne szkolenie. W przypadku e-learningu musi tylko włączyć komputer.

Szkolenia dla małych grup niekoniecznie pozwalają dużo zarobić, ale dzięki możliwości przeprowadzenia nawet kilku takich szkoleń jednego dnia, możemy wygenerować bardzo konkretny dochód.

Możliwość uczenia się z domu/ pracy obniża koszty uczestnictwa.

Dla części osób, które chciałyby wziąć udział w szkoleniu, problemem jest, że trzeba wyjechać, wziąć urlop, zapłacić za transport, nocleg, wyżywienie.

Często jest tak, że te koszty poboczne, są większe niż koszty uczestnictwa w samym szkoleniu. To dla wielu osób jest problemem. Zwłaszcza dla tych, które nie płacą za szkolenie z własnych pieniędzy tylko muszą je dostać od pracodawcy i tych, które mają ich za mało.

W przypadku e-learningu możemy brać udział w szkoleniu z dowolnego miejsca, w którym mamy dostęp do Internetu. Nie musi to być nawet dom czy praca, może to być np. biblioteka.

Dzięki temu koszty uczestnika sprowadzają się do zapłaty za wzięcie udziału w szkoleniu i dostępu do Internetu.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 97 975 czytelników