Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

"Prowadzę sklep internetowy, obecnie wydaję 140 zł na tydzień na AdWords ze skutkiem ok 2 zamówień w tygodniu (zarobek ok 100-150 zł). Więc jak widać wychodzę jedynie na zero. Abstrahując od promocji w inny sposób, jak polepszyć skuteczność samej kampanii AdWords?"
Można zwiększyć budżet i sprawdzić, czy to coś zmieni. Jeżeli mamy sytuację, że z AdWords możemy uzyskać więcej kliknięć niż to na ile nas stać w danym momencie, to pewnym rozwiązaniem może być ograniczenie dni i godzin wyświetlania danej reklamy. Jeżeli mamy system sklepu internetowego, to możemy zobaczyć w jakich dniach są najczęściej generowane zakupy, nawet w jakich godzinach. Jeżeli masz 2 zamówienia tygodniowo to warto spojrzeć na same dni. Wyłączenie weekendu lub zostawienie tylko weekendu, w zależności jaką masz grupę docelową, może bardzo zwiększyć skuteczność twoich reklam. Może być tak, że klienci klikają cały tydzień a kupują tylko w konkretnych dniach. To od razu zwiększy skuteczność. Warto też pracować na samej reklamie, nie powinna być tylko klikana, ale powinna generować klikanie świadome. Osoby, które klikają powinny wiedzieć, czego się spodziewać i powinny rozumieć, że będą mogły coś kupić. Takich kliknięć może być mniej, ale będą miały większą skuteczność. W liczbach bezwzględnych możemy mieć więcej zamówień z mniejszej liczby kliknięć. Można również lepiej dopasować stronę do reklamy. Mając wiele słów kluczowy w kampanii może podzielić je na kilka kampanii i kierować klientów na strony dobrze dopasowane do słów kluczowych. Nawet jeżeli mamy 1 produkt, który można opisać wieloma słowami kluczowymi, to można go zduplikować w sklepie internetowym kładąc nacisk na inne użyte w kampanii słowa kluczowe. Może nam to automatycznie zwiększyć Quality Score Google i dzięki czemu będziemy mniej płacić za jedno kliknięcie. Są to najprostsze koki, które należy wykonać.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 97 706 czytelników