Pytanie z cyklu "100 pytań o e-biznes do Piotra Majewskiego".

Proponuje usługę, którą my wdrażamy. Mam 2 copywriterki, które wyszkoliłem, i które na tyle fajnie piszą, że piszą większość ofert dla mojej firmy, a ja ewentualnie je troszkę modyfikuję.  Informacje o tych usługach można znaleźć na stronie www.majewskibc.pl/a/copywriting. Jak znaleźć copywritera? Możecie ich szukać np. na zlecenia.przez.net. jest to serwis dla freelancerów, gdzie można znaleźć copywriterów. Można wejść na web handel.pl tam też jest serwis ze zleceniami. Jakim kryterium oceniać? Trzeba sprawdzić, czy próbki ich tekstów nam odpowiadają. Skuteczny copywriter do Internetu pisze za pomocą metod direct marketingowych, czyli za pomocą tekstów zawierających zwykle jakąś historię, budujących ciekawość i napięcie, utrzymujących zainteresowanie czytelnika, potrafi przekazać korzyści i cechy produktów. W końcu potrafi poprosić klienta o akcję.  A jeżeli chcemy sprawdzić, czy ktoś jest skuteczny, to dostać od niego próbkę tekstu, napisać cos swojego i sprawdzić te dwie oferty w praktyce za pomocą Google Web Site Optimizer.  Jeżeli ten copywriter pisze lepiej od nas to możemy z nim porozmawiać. Inaczej się nie da sprawdzić, czy copywriter jest skuteczny w naszej grupie docelowej. Ile kosztują takie usługi? Można znaleźć ludzi, którzy napiszą nam coś za kilkaset złotych do kilkunastu tysięcy złotych. Często jest to też prowizja od sprzedaży, która nam wygenerują. Nie ma teguł, zależy to też od tego, czy jest to znany copywriter, czy nie, czy to grupa copywriterska, czy agencja reklamowa. Jak zamawia coś duża firma, to ceny są większe, ponieważ więcej zyskują, więc więcej powinni zapłacić. Mniejsze firmy są w stanie negocjować mniejsze stawki. Zależy to też od tego czy copywriter musi wykonać jakąś pracę np. musi wykonać jakieś badania, to dana oferta będzie droższa. Nie ma jednego cennika, ani reguły.
Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 97 719 czytelników