Sprawdź czy opłaca się zapłacić za Link Sponsorowany, jaki oferuje wyszukiwarka Netsprint. Tylko tutaj znajdzesz szczegółowe dane na ten temat.
Link Sponsorowany (Netsprint.pl), Płatny Link
(Onet.pl) oraz podobne tego typu rozwiązania, to
możliwość opłacenia pierwszej/ ych pozycji w
wyszukiwarce dla wybranego przez nas zestawu słów
kluczowych.
Więcej o zmianach i ich genezie przeczytasz w artykule "Przełomowe zmiany w Netsprint" |
Nie myliłem się.
Poniżej przedstawiam dane, które udostępnił mi Łukasz Lewandowski, Product Manager wyszukiwarki Netsprint.
Dane SPRZED wprowadzenia zmiany layoutu: 01.08.2002
Dane PO wprowadzeniu zmiany layoutu: 28.10.2002
|
Miałem okazje obejrzeć kampanie, które zaniżają średnią. Trudno się temu dziwić: wybrane przez reklamodawców słowa kluczowe nie są wystarczająco konkretne. Z drugiej strony te z najwyższą skutecznością maja dobrze dobrany zestaw słów kluczowych i zachęcające opisy.
Ponieważ bannery nadal są najpopularniejszą metodą promocji w Internecie i znamy średnie w branży, pozwolę sobie porównać je z Linkiem Sponsorowanym.
Utrzymuje się, że średnia skuteczność bannera (CTR) to 0,2-0,5%. Oznacza to, że na 1000 wyświetleń średnio kliknie na niego 2-5 osób.
Zakładam, że banner jest skuteczny, a serwisy użyte w kampanii były dobrane odpowiednio pod względem profilu interesującego nas odbiorcy. Przyjmę wiec CTR na poziomie 1-2%.
Przeciętna cena 1000 wyświetleń bannera (CPM) to 51,6 PLN - obliczona według cen ROC (Run On Category - kampania w danej kategorii) sieci IDMnet.
Koszt 1 kliknięcia w przypadku bannerów wyniesie wiec: - od 2,58 (2%) do 5,16 (1%) złotych
Koszt 1 kliknięcia w przypadku Linku Sponsorowanego wyniesie: - od 7 groszy (46%) do 1,75 (2%) złotego, średnio 31 groszy.
Koszty w przypadku LP okazują się wiec średnio 25 razy (!!) mniejsze.
Do tego warto dodać, że koszt wytworzenia skutecznej reklamy tekstowej jest niższy od próby otrzymania takiego bannera. Wiąże się to bezpośrednio z faktem, że należy testować wiele rożnych rozwiązań, zanim wybierze się najskuteczniejsze.
1 / (10*CTR) * CPM
Właśnie ten wzór jest podstawą do oceny opłacalności danego typu kampanii reklamowej. NIE koszt 1000 wyświetleń, NIE średnia skuteczność, ale wynikający z nich koszt jednego kliknięcia.
Na forum znajdziesz wszystkie
materiały dotyczące Linku Sponsorowanego. Jest tam najbardziej
obszerne opracowanie tego tematu w sieci.
Zobacz: Netsprint.pl następny do klubu płatnego pozycjonowania |
Z tych danych wynika, że Netsprint nadaje się głownie do promocji nastawionych na natychmiastowy rezultat (np. sprzedaż), nie do kampanii brandingowych... co w mojej ocenie bardzo dobrze o tym medium świadczy.