Rankingi napędzają ruch na stronie

środa, 19 listopad 03, 23:30

Radę tą dałem właścicielowi pewnego serwisu tematycznego. Jest to propozycja uatrakcyjnienia serwisu. Korzyści z zastosowania tej rady są wielorakie...

Radę tą dałem właścicielowi pewnego serwisu tematycznego. Jest to propozycja uatrakcyjnienia serwisu. Korzyści z zastosowania tej rady są wielorakie:
  • uatrakcyjnienie serwisu,
  • większy ruch na stronach,
  • większe Link Popularity w oczach wyszukiwarek.

Z rady skorzystasz, jeśli masz serwis tematyczny traktujący o konkretnych produktach, usługach czy rozwiązaniach. Moja rada

Daj powód producentom, aby kierowali na Twoją stronę osoby z własnych list. W tym celu proponuję najlepiej na stronie głównej umieścić 2 kolumny:

Najwyżej ocenianie [produkt/ usługa]
Najczęściej oceniane [produkt/ usługa]

W każdej kolumnie max 3 pierwsze pozycje w danym rankingu.

Dosyć dawno temu reporter.pl umieścił na swoich stronach rankingi ISP. Współpracowałem wtedy z Arturem Biegusem przy 69ISP. Postanowiliśmy wysłać do klientów i partnerów list. W liście Artur prosił by zagłosowali i wypowiedzieli się nt. usług 69ISP.

Napędziliśmy ruch reporterowi. Gdybyśmy dodali linki na stronach, zwiększylibyśmy link popularity jego serwisu. Gdyby więcej providerów to zrobiło, efekt byłby zwielokrotniony.

To jest taka wzajemnie napędzana machina. Robisz coś w stylu rankingu. Zainteresowane firmy najpierw starają się o wysoką pozycję (ruch u Ciebie) a potem chwalą się swoim klientom tą wysoką pozycją (znowu ruch u Ciebie).

Chodzi o element rywalizacji, który ludzie bardzo lubią. Dowód? Patrz aukcje internetowe - eBay.com i allegro.pl. Klienci zwykle identyfikują się z wybranym produktem. Będą go chcieli bronić. Ty możesz na tym skorzystać.

Skuteczność tej techniki jest proporcjonalna do jakości Twojej strony w oczach producentów. Musisz mieć wartościowy w ich oczach serwis. Musisz stworzyć wiarygodny ranking.

Rankingi na reporter.pl nie były wiarygodne ponieważ nie brały pod uwagę liczby ocen. Jeśli firma miała jedną ocenę równą 10 to była na samym początku listy, przed tymi, które miały np. 20 ocen po 9.

Powinieneś stworzyć 2 listy: najwyżej oceniane i najczęściej oceniane. Najlepiej, jeśli zrobisz też listę ważoną - taką, w której pozycja będzie wynikiem działania na ocenach i liczbie tych ocen względem najczęściej ocenianego produktu bądź usługi. Model działania opracuj samodzielnie lub poproś o pomoc matematyków na odpowiedniej grupie dyskusyjnej – http://niusy.onet.pl

Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 063 czytelników