Prosta technika wybierania nazwy serwisu www

poniedziałek, 10 maj 04, 21:30

Wielu wybierajac nazwę dla swojego serwisu www kieruje sie własnym gustem. Niewielu kieruje sie wiedzą o brandingu a jeszcze mniej wie, że odpowiednia nazwa może znacznie poprawić pozycję w Google.

Wiele osób wybierajac nazwę dla swojego serwisu www kieruje sie własnym gustem. Też tak robiłem. Niewielu kieruje sie wiedzą o brandingu a jeszcze mniej osób wie, że odpowiednia nazwa może nam znacznie podnieść pozycję w Google - najpopularniejszej wyszukiwarce w Polsce i na świecie.

Gdybym na początku 2001 roku wiedział, że różnica w popularności zapytań w Onet.pl dla słów marketing i biznes jest jak 4 do 1 to nie nazwałbym mojego serwisu CzasNaE-Biznes tylko CzasNaE-Marketing.

Dlaczego? Ponieważ 80-95% wszystkich spontanicznych (tj. nie zamówionych przez Ciebie) linków z jakimś opisem kierujących do Twojej strony będzie wyglądało tak:

Nazwa Serwisu

Jeśli do tego dodam, że:

  1. "Nazwa Serwisu" pełni funckję tzw. "anchor text"

  2. "Anchor text" jest jednym z najważniejszych elementów systemu PageRank http://cneb.pl/a/pagerank mającego kluczowy wpływ na ranking Google.

  3. Google według http://www.ranking.pl/rank.php?stat=domeny10PL jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką w Polsce (stan na 08.05.2004).

  4. Powyższe fakty sprawiają, że jeśli dzisiaj zapytam google.com o"e-biznes" to na 207,000 moja strona będzie 2 mimo iż palcem nie ruszyłem w kwestii pozycjonowania w Google.

  5. Powyższe fakty sprawiają, że jeśli dzisiaj zapytam google.com o "biznes" to na 2,010,000 moja strona będzie 8 mimo iż palcem nie ruszyłem w kwestii pozycjonowania w Google. Na szczęście Google widzi słowo "biznes" w nazwie CzasNaE-Biznes.

Jaka płynie z tego nauka dla Ciebie?

  1. Dowiedz się jakie słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane w Google i Onet.pl. W tym celu załóż testowe kampanie odpowiednio na stronie https://adwords.google.com/select/ i http://boksy.onet.pl/

  2. Wybierz nazwę, która zawiera to słowo - najlepiej oddzielone spacją lub myślnikiem.

  3. Jeśli masz takie szczęście to zarejestuj domenę zawierającą to hasło - czasami warto zarejestrować dodatkową domenę z myślnikiami tylko do pozycjonowania.

  4. I proś każdego kto zrobi inaczej aby pomiędzy znacznikami i umieścił nazwę Twojego serwisu. Zdecydowanie łatwiej jest namówić webmastera aby opisał link nazwą swerwisu niż słowami kluczowymi.

Na koniec. Jeśli Twoja firma nazywa się inaczej to NIE ma problemu. Ja też nie nazwałem swojego serwisu "Majewski Business Consulting".

Jest wiele powodów aby nie nazywać serwisu www nazwą firmy. Mniej więcej tyle samo ile jest za tym aby nazwać serwis nazwą firmy. Sam zdecyduj co jest dla Ciebie ważne.

Jeśli nazwa Twojej firmy jest (obiektywnie) silną marką, dobrze jest mieć serwis o nazwie będącej nazwą firmy. Jednak w większości przypadków nazwa Twojej firmy będzie istotna tylko dla Ciebie i urzedu skarbowego. Skup się wtedy na nazwie produktu, branży czy problemu.

Komentarze
Newsletter

Newsletter CzasNaE-Biznes

Cotygodniowa dawka darmowych artykułów od Piotra Majewskiego - ojca chrzestnego polskiego małego e-biznesu...

Dołącz do 98 100 czytelników